Een vette teleurstelling

Wat vertelt mijn gevoel mij? Wat gebeurt er met mij als klanten hun afspraken verzetten? En wat mag ik daarvan leren?

Pas als je het niet meer mag doen, besef je pas hoeveel je ervan houdt

Dat gebeurde gisteravond al een beetje. Vanochtend ging het gevoel van teleurstelling door. En besefte ik me pas echt goed wat het betekende. 

Vorige week werd ik door een klant gebeld
Met de vraag om haar afspraken verder door te schuiven. Met een legitieme reden. En ik ervaarde het gevoel van “jammer”. Gisteravond dus zie ik, net voordat ik ga slapen, een bericht van een andere klant. Die de afspraken wil opschuiven tot na de zomervakantie. 

Het is uitstel, geen afstel. Waarom dan toch dit gevoel?
Om nu te zeggen dat ik zo “geniet” van mijn coachinggesprekken klinkt misschien een beetje raar. Maar dat is het wel! Daar ligt mijn passie, daar krijg ik energie van! En als deze, om wat voor reden dan ook, niet doorgaan dan vind ik dat toch jammer. 

En beide klanten nemen hun verantwoordelijkheid. Daar hou ik ook van
Dus dat gaf ik ze ook terug. Voor mij is dit eigenlijk alleen een hele goede bevestiging. Dat ik doe wat ik leuk vind, energie van krijg en méér wil doen! En dan zijn deze twee klanten gewoon toppers die naar hun gevoel luisteren en mij ook laten voelen en ervaren dat ik mijn werk super boeiend en interessant vind. 

Dus geen negatief gevoel. Het is gewoon een bevestiging dat ik op de goede weg ben!
En dit gevoel van dankbaarheid neem ik de rest van de dag met me mee. Prachtig inzicht weer.

#coaching #ondernemerschap